Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a realizat, împreună cu Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj, o analiză la zi a stadiului implementării programului pilot de eliberare a cărților electronice de identitate pentru cetățenii din întreg județul Cluj.
Astfel, începând din data de 2 august 2022 și până în 31 iulie 2023, la nivelul județului Cluj au fost eliberate 9.995 de cărți electronice de identitate, din care 6.638 de acte au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca.
DJEP Cluj, instituție aflată sub autoritatea Consiliului Județean Cluj a reușit eliberarea, din data de 2 august 2022, data la care a fost inclus în acest proiect pilot, a nu mai puțin de 3 357 de cărți electronice de identitate.
Reamintim faptul că, pentru a se programa, cetățenii au la dispoziție platforma web https://programare-cei.mai.gov.ro. Ulterior, aceștia se vor deplasa personal la sediul DJEP Cluj din Cluj-Napoca, strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde li se vor prelua datele biometrice și vor depune dovada achitării contravalorii actului de identitate, precum și celelalte documente prevăzute de lege.
Cartea electronică de identitate aflată în uz are dimensiunea unui card bancar și păstrează în memoria electronică fotografia titularului, două amprente digitale, un certificat digital și toate datele care sunt tipărite pe aceasta.